صفحه نخست    اخبار    1397/10/1
اخبار
شنبه 1 دی 1397  
 نسخه قابل چاپ
ابوالقاسم شیرازی در گفتگو با اتاق اصناف تهران: هیچ کمبودی در عرضه پوشاک در ماه های پایانی سال نداریم
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک با اشاره به فرا رسیدن سه ماه پایانی سال وضعیت بازار پوشاک در حوزه عرضه را مناسب برشمرد و تاکید کرد: تامین و حفظ آرامش بازار با دوری از اتخاذ سیاستهای غیرکارشناسانه و اجرای تصمیمات نابهنگام موجب تداوم این وضعیت مناسب خواهد بود.
ابوالقاسم شیرازی اظهار نظرهای غیرکارشناسانه برخی فعالان حوزه صادرات و تولید را در خصوص بازار توزیع، مشکل آفرین خواند و ادامه داد: این نظرات بعضاً باعث اتخاذ تصمیمات غیرمنطقی و غیرکارشناسی از سوی دولت و منجر به ایجاد التهاب و مشکل در بازار می شود.
وی در همین حال از شرایط نامطلوب تولید پوشاک ابراز نگرانی کرد و افزود: حذف هزینه های سربار، تخصیص تسهیلات بانکی ارزان قیمت در جهت جبران کمبود نقدینگی و نوسازی دستگاه های تولید، تسهیلات در جهت بازاریابی داخلی و خارجی و تأمین مواد اولیه با نرخ مناسب از مهمترین راهکارهای کمک به تولید کنندگان پوشاک در خصوصاً در حوزه صنفی در جهت یاری ایشان به استفاده از حداکثر توان و ظرفیت تولید و البته تولید کیفی است.
شیرازی افزود: مالیات عملکرد غیر متناسب با شرایط و واقعیات رکود بازار و کسب و کار، مشکلات تأمین اجتماعی و سهم بیمه کارفرمـا و انواع عوارض و مالیات از دیگر مشکلات حوزه تولید پوشاک می باشد که رفع این مشکلات در تسهیل فعالیت های تولیدکنندگان پوشاک داخلی و تقویت این بخش مهم ، تأثیرگذار خواهد بود.
شیرازی تاکید کرد: اینکه به بهانه حمایت از تولید ملی، مزاحم کسب و کار فروشگاهی و واحدهای صنفی شویم و بازار را دچار التهاب و عدم آرامش کنیم، قطعاً اثر منفی دارد، برخورد با قاچاق در سطح عرضه زمانی دارای اثرات مثبت است که در سایر مبادی و مراحل هم این برخورد به صورت پیوسته و منطقی انجام شده باشد.
او با بیان اینکه مغازه دار و واحد صنفی معلول این علت است، خواستار برخورد با واردات پوشاک غیرقانونی که بعضاً به صورت قانونی وارد می شود، با هماهنگی با سازمان ها و نهادهایی چون گمرک شد و اضافه کرد: برخورد در سطح عرضه آخرین حلقه زنجیره مبارزه با قاچاق باید باشد .
رئیس اتحــادیه پوشـاک تهران ادامه داد: هیچ کس با مبارزه قاطع با پدیده شوم واردات بی رویه و قاچاق مخالف نیست و در حوزه پوشاک نیز، در راستای حمایت از تولید داخلی از مبارزه قاطع با آن حمایت می کنیم.
شیرازی گفت: آموزش های لازم در خصوص ماندگاری مثبت و تطابق باشرایط بازار های جهانی، تولید و بازاریابی مناسب بر اساس سلایق مشتریان و جلب نظر بازارهای داخلی و خارجی،در کنار مبارزه مؤثر با پدیده مذموم قاچاق از مبادی ورودی و نظارت مؤثربر سطح عرضه باعث پویایی و بهینه سازی عملکرد این حوزه مهم از تولید در کشور می شود.
وی افــزود: شناسائی رئوس فعالیت وارد کننده های پوشاک قاچاق و غیرقانونی به کشور و بالا بردن هزینه قاچاق می تواند گام مهمی در به ثمر رسیدن مبارزه با قاچاق پوشاک باشد.
شیرازی بستر سازی گسترش فرهنگ استفاده از تولید داخلی در کنار تقویت تولید برای تولید با کیفیت داخلی و البته واردات قانونی پوشاک خارجی با کیفیت را سه عامل مهم در ایجادشرایط رقابتی مناسب در بازار داخلی و انتقال تکنولوژی و علم تولید نوین به داخل و پاسخگویی به تمام سلایق مشتریان داخلی عنوان کرد.
وی ادامـه داد: پوشاک کالایی است که انباشتگی انبار و عـدم فروش تولیدات در یک فصل و با توجه به اینکه مـد نقش مهمی در پاسخگویی به سلایق مشتریان و رونق فروش دارد، نمی توان انباشتگی کالا را به سایر فصول منتقل کرد.
او ادامه داد: پوشاک باید به روز و متناسب با فصل باشد و کالاهای دپو شده که به فروش نرفته اند، طبیعتاً مناسب فصل بعدی و به روز و متناسب با خواست مردم نخواهد بود و باید با حراجها یا در نمایشگاه ها به فروش رود، چرا که مردم تقاضای پوشاک به روز و مد و متناسب فصل و با کیفیت و نرخ مناسب دارند و بافروش نرفتن و انباشتگی پوشاک در یک فصل باعث ضرر و زیان تولیدکنندگان و فروشندگان می شود.
رئیس اتحادیه پوشاک تهران مبارزه غیر منطقی با قاچاق در سطح عرضه را باعث جلب هرچه بیشتر مردم به سمت کالاهای خارجی متنـوع و قیمت مناسب ولی بی کیفیت می شود و در این میان تولیـد کننده داخلی است که سرش بی کلاه مانده و متضرر می شود.
ابوالقاسم شیرازی با تأکید بر نقش افزایش کیفی تولید در جلب سلایق مشتریان داخلی افزود: پر بودن و دپوی انبارها حاکی از عدم رضایت مردم از تولید داخلی است و جذب سلیقه مردم و روی آوردن مشتریان داخلی به خرید داخلی از راهکارهای اصلی نجات تولید از مشکلات است و مردم در صورت فراهم شدن شرایط فوق به خاطر عرق ملی و فرهنگ مناسب به سمت کالاهای داخلی می روند.
وی افــزود: حضور کالاهای خارجی و برندهای معتبر در کنار تولید داخلی، پاسخگویی به نیاز و سلیقه همه اقشار جامعه با سطوح درآمدی و سلایق مختلف و متنـوع است و در صورت عدم جذب و حضـور برندهای معتبـر جهانی در بازار داخلی شاهد جذب مشتریان این کالاها به سمت بازارهای کشورهای همسایه مثل دبی و ترکیه و خروج ارز از کشور خواهیم بود.

خدمات آنلاین  
ثبت و پیگیری شکایات صنفی
جستجوی پیشرفته واحد های صنفی
درخواست پروانه کسب
درخواست تعویض پروانه کسب
پرداخت بدهی حق عضویت
مجوز فروش فوق العاده یا حراج کالا
درخواست صدور المثنی
استعلام پروانه کسب و شناسه صنفی
 
آخرین اخبار بیشتر
 
آخرین اطلاعیه ها بیشتر
 
 
 
© حق نشر و کپی برای "اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران" محفوظ می باشد.